Location: Québec

Programmeur(euse) Moteur

Beenox inc.
  • Entreprise:

    Beenox inc.

  • Type: Temps plein
  • Ville:

    Québec

  • Expérience de travail: Intermédiaire
  • Date de publication: 31 oct. 2018

Description de la compagnie

Fiers de réussir ensemble

Beenox est un studio de développement de jeux vidéo créé en 2000. Situé dans la belle ville de Québec, au Canada, Beenox est une filiale à part entière d’Activision Publishing Inc., chef de file mondial dans le développement interactif.

Connu entre autres pour le développement de titres tels que Guitar Hero Smash hits, Spider-Man Shattered Dimensions et The Amazing Spider-Man, Beenox a également contribué au succès retentissant de Skylanders en co-développant Skylanders Swap Force, Skylanders Trap Team et Skylanders SuperChargers. Maintenant, le studio est fier de s’impliquer dans la célèbre franchise Call of Duty, notamment en développant les versions Xbox 360 et PlayStation 3 de Call of Duty: Black Ops 3.

Nos talentueux employés, dont nous prenons grand soin, sont au cœur des succès du studio. Année après année, leur expertise et leur passion jouent un rôle de choix dans l’accomplissement de notre mission: créer des jeux mémorables de par leur niveau d’exécution et d’innovation.

 


Sommaire du poste

Responsibilities
 
The Engine Programmer has different responsibilities related to the game engine.
 
The first objective of the Engine Programmer is to maximize the game’s graphics capacity for all the different game platforms on which it will be published;
 
The second objective of the Engine Programmer is to support the Art team and drive the development of features/tools related to the artistic needs (shaders, textures, etc.);
 
The third objective of the Engine Programmer role is to ensure the stability and performance of the game’s multiplayer modes;
 
Finally, the Engine Programmer provides technological watch for the Programming team and will actively participate in the improvement of the engine over time;
 
Our studio is currently dedicated to the development of the Call of Duty franchise.
 
 
Main Tasks
  • Ensure the constant evolution of technology associated with different game platforms;
  • Develop functionalities of the game engine: graphics, networking, optimization, physics, animation system, APIs);
  • Ensure the quality and performance of functionalities that were developed;
  • Support users on developed functionalities. 

Requirements
  • Strong knowledge of C++ and real-time engines;
  • Development experience for console and PC;
  • Good analytical skills;
  • Ability to work autonomously in fulfillment of his/her tasks;
  • Ability to adapt to internal tools and changing environment;
  • Positive attitude and desire to work as a team;
  • Passion for video games;
  • Asset: Knowledge of other languages like C#, Lua, and Python;

Attention! Très important! Veuillez svp préciser dans votre lettre de présentation que vous avez vu l'offre d'emploi sur Espresso-jobs.

Postuler